måndag 30 mars 2009

Min helg

FREDAG:
Idag har jag vart i skolan å sen satte jag mej på bussen till Kalmar. Jag hade rätt ont i magen men det gick bra i dom 6 timmarna, men när jag kom fram till mamma så hade jag så ont så det var inte sant. Jag grät å skrek, å hade ont på höger sida. Mamma sa då att vi skulle ringa sjukhuset för det lät som om det var blindtarmen! Hon pratade då med någon på sjukhuset å dom sa att hon skulle ta min temperatur å lite andra saker. Efter det så bestämde dom att jag måste till sjukhuset. Så jag låg alltså på Akuten mellan 12.30-03.00 på Fredagsnatt:( Dom tog blodprov i armen.... jag trodde att jag skulle svimma, för jag fick nämligen ligga där med typ ett plaströr instoppat i armen!! Å när jag höll armen upp å ner så fylldes en plasttub med blod! :0 )
Sen fick jag ta lite andra prover åxå, men efter ett tag så hade jag inte lika ont längre å dom hade testat mitt blod men det var inget konstigt så jag fick åka hem.

LÖRDAG:
Idag vaknade jag vid 06.00... Öhööö... somnade ju vid typ 04.00 på natten! Jag åt en rostad macka å tog ett glas juice till frukost, sen åkte vi till Öland. Jag hade då rätt ont i magen igen, när vi var ute hos fåren så kändes det som jag skulle spy så vi gick tillbax till huset. jag låg där å grät igen å började kräkas:( Mamma tog då en hink till bilen å körde hem mej... jag var jättevarm, kräktes å grät hela tiden. Jag fick då ligga i sängen hela dagen, kvällen å natten. tillslut så hade jag inget kvar i magen, så jag var tvungen att dricka vatten hela tiden för att jag inte skulle kräkas upp min galla..

SÖNDAG:
Idag så skulle jag åka tillbax till Stockholm men eftersom jag var så sjuk så avbokade mamma biljetten, Jag låg i sängen typ hela dagen idag åxå:( Det enda jag åt var lite buljongtärning. Sen satte jag mej å kollade på 'vänner' tills jag somnade.

MÅNDAG:
Idag åt jag en rostad macka till frukost å kollade lite till på 'vänner'.(jag mådde alltså bättre idag) Sen så packade jag å duchade. sen så åkte jag med mamma in till hennes jobb, där var vi i några timmar å sen så skjutsade hon mej till planet. Det tog en timme att flyga å jag läste Eclipse!

När jag kom fram så mötte pappa mej å när vi var på väg hem i bilen så fick jag jätteont i magen för jag var så hungrig, hade ju inte ätit riktig mat på några dagar. Så vi stannade å tog en kokt korv:) Sen så har jag vart hemma nu ett tag å kollat på TV å ätit buljongtärning.

Å föresten det hände en ganska läskig grej... tycker jag. Nä rjag kräktes så mycket så tog jag i så en blodåder i ögat sprack!! Så jag har vart helt röd i ögat i en eller två dagar :0!! Läskigt. Men nu börjar det försvinna...


Det blev ett ganska långt innlägg, men endån :) Hoppas ni haft en bättre helg

Bay Bay<33

7 kommentarer:

  1. Stackare :/ du ska inte gymma imorgon va??

    SvaraRadera
  2. Oh. My. God.

    ...

    Och du har inte berättat nåt?! Asså-! Men-!
    Jag vill bara säga att jag hade nog aldrig i hela mitt liv trott att något sånt här skulle hända dig på bara fyra dagar!
    Gud.
    Ska jag säga att jag tycker väldigt synd om dig? För det gör jag XD
    Gud. Jag kan inte sluta säga det!
    Btw, Malin: Fyi så brukar man spräcka blodådror i ögonen när man kräks. Det ser helt horrible ut, I know.

    I really hope that you survive the night så du kan komma imorrn ^^

    SvaraRadera
  3. Haha.... danke:)

    carro, nää jag tror inte att jag kan gymmma imorn:(

    Fixe, haha XD ofta, har du åxå fått en blodåder "spräckt"?!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig!
    Kommer du imorrn? <3

    Puss

    SvaraRadera
  5. Japp, flera stycken under en magsjukeperiod XD

    SvaraRadera
  6. Bella, nää jag får inte för Lena å pappa :( å lena ska prata med sjukhuset imorn!!

    Fixe, ojoj oj här får man minnsan veta saker XD

    SvaraRadera
  7. näää, staackars :'''o gud va jobbigt!!! Och jag gnällde för att planet var iställt :/

    Krya på dej!! <3

    SvaraRadera