onsdag 1 juli 2009

Konfalägret

Den 22/6 så åkte jag på konfaläger! Vi åkte buss i 3 timmar sen var vi framme i Finnåker där vi skulle bo. Jag å Mikaela delade rum, vi hade skiitkul:P

Vi har haft lektioner, andakter, fritid, å konfakampen... Konfakampen var en tävling som pågick under hela den tiden vi var på läger. Vi var i 4 olika lag å gjorde olika tävlingar varje dag tex: Brännboll, poängjakt, Volleybollturnering, finaste blombuketten, en annan lek jag inte vet vad det heter, catch the flag och otymplighetsolympiaden:)

Det roligaste var otymplighetsolympiaden, som gick ut på att man skulle dela upp olika uppgifter till alla i laget. Tex jag hade "fjäderlyft" då skulle jag ta en liten gren å lossas som om den var JÄTTETUNG å knappt orka lyfta den, å göra det så roligt som möjligt inför dommarna å alla andraXD (jag vann:P) och poängjakten, då man hade 2 timmar på sej att göra så många olika uppgifter man hann å sammla poäng. Det var uppgifter som tex: Måla Melkers(ungdomsledaren) naglar, en kille ska raka benen, lämna in en mobil(man fick inte ha med sej mobiler), hämta sjövatten i munnen, häll en hink med vatten på nån, vira in nån i toapapper å mycket mycket mera!! Det var skitkul:D

Mitt lag vann hela tävlingen:)<3


Den sista dagen(idag) var jag med å gjorde morgonsandakten med ledarna:P Det var lite mesigt xD


Det här har vart sjukt roliga å underbara 10 dagar jag har haft å jag skulle göra mycket för att få göra det igen:) Ett minne för livet<3<3<3

Bye Bye<3

2 kommentarer:

  1. haha vårt lag på min grupp kom sist xD å gissa va dom som kom först fick... xD korvar x''''D

    SvaraRadera