söndag 5 juli 2009

Sistaminuten shopping, konfirmation, biljakt!

SHOPPING
Ja, jag kom då på i förrgår (dagen innan konfirmationen) att jag inte visste vad jag skulle ha på mej. Eftersom Moa oxå behövde fixa lite grejjer innan konfan så åkte vi in till Täby:)
Jag köpte ett par sandaler en blus å en bh ;) Nästan hela vår grupp var där xD Förutom Jag å Moa så var Matilda, Erika, Coffe, Rikard å 2 av våra konfaledare Jossan å Amanda där! Alla gjorde typ sistaminuten shoppandeXD

Sen tog vi sällskap med Amanda å Emma Sand hem:D


KONFIRMATION
Igår så möttes vi i kyrkan klockan 9, första gruppen konfirmerades vid 11.00. Jag var med på deras å spelade gitarr:P Sen så fick vi lunch å sen så skulle jag konfirmeras!! JIPPIE!
Det gick jättebra, jag spelade gitarr då oxå;) När vi var klara blev det uppställning å alla skulle ta kort, å då menar jag verkligen ALLA! Så vi fick stå där ett tag:PSen så åkte vi hem till oss å hade mottagning, jag fick smycken, kamera, bok å presentkort:D<3

BILJAKT
Idag eller jaa snarare imorse(kl. 04) så gick larmet till kiosken, Pappa sprang upp till bilen med en himmlans fart å just som han svängde ut från stallet så svichade "den blå bilen" (tjuven får heta det i denna historia). Då började biljakten xD
Pappa körde såklart efter för att få stopp på bilen men dom gasade såklart bara ännumera (Lena ringde polisen) Den blå bilen körde förbi skä.badet i över 100km/h å Pappa lika fort efter!!

När dom hade kommit ungefär vid hamnen så började dom i deen blå bilen att kasta ut massa godis, glass, chips mm som dom tagit genom bilrutorna. Dom fattade väll att Pappa inte tänkte ge upp! Pappa kom lite efter å när han hade kommit till där man kan endera svänga upp till Carro eller fortsätta bort mot skolan så såg han inte längre bilen, han tog då förgivet att bilen hade fortsatt mot skolan eftersom det är avspärrat för bilar den andra vägen.
Pappa kom ända bort till Berga, å där kom han i full fart, 100km/h, å mötte massa poliser. Pappa tvärnitade precis framför dom å skrek. "Har ni sett den blå bilen?!" dom stirrade bara på honom å undrade vad faan han höll på med igentligen XD han fick förklara varför han hade kört så fort å lät honom åka hem. När han körde hem så kollade dom upp där vid Carro, den vägen som dom hade tagit, där hade dom lagt allt dom tagit i en hög! Pengar, och allt godis!! Så om ni ser nån glass elr nått som ligger kvarglömt så e det nog detXD

Bye Bye<3

1 kommentar: